Benvinguda Curs 18-19

dijous, 6 de setembre de 2018

Un any més presentem a l'alumnat el bloc del Departament de Tecnologia on podreu trobar recursos, informació d'interés i moltes fotografies dels projectes realitzats.
El Curs 18-19 el Departament de Tecnologia està present als grups següents:


  • Tecnologies 1r d'ESO A, B, C i D (Programa Plurilingüe)
  • Tecnologies 2n d'ESO A, B, C i D (Programa Plurilingüe)
  • Tecnologies 3r d'ESO A, B, C i PMAR
  • Tecnologia 4t d'ESO A, B i PR4
  • Tecnologia Industrial I
  • Tecnologia Industrial II
  • Àmbit Científic Matemàtic de 3r PMAR

Programes i Projectes
Programa Plurilingüe Experimental per als cursos 2018-2019 i 2019-2020 per a l'ús de les llengües estrangeres com a llengües vehiculars.
Continuem treballant l'hort escolar de l'IES amb l'alumnat de 3r PMAR i 4t PR4.
Projecte Erasmus + K2: Agenda 2030: That's our challenge, iniciat el curs passat i que continua enguany i també el seu projecte eTwinning associat.
Projecte Erasmus + K3 ACT (Ciudadanía Activa Para mejorar las Competencias Social y Cívica)
Us recordem les alternatives de comunicació que teniu amb el Departament de Tecnologia:

Correu electrònic del departament: tecnocampoamor@gmail.com
Correu electrònic de David Navarro: dnavarro@iescc.es
Twitter Departament: @tecnocampoamor
Twiter Plurilingüe: @multilingualcc
Twitter IES: @iesccalaquas
Bloc del departament: http://tecnocampoamor.blogspot.com.es/
Bloc de l'hort escolar: http://huertocampoamor.blogspot.com.es/
Bloc Erasmus + K2: Agenda 2030: That's our challenge: https://erasmusagenda2030thatsourchallenge.blogspot.com/
Pàgina web de l'IES: http://iesclaracampoamor.edu.gva.es/


Jornada de Portes Obertes 2018

divendres, 25 de maig de 2018

Dimarts 22 de maig hem celebrat la Jornada de Portes Obertes al nostre IES.

Ací teniu fotos del Taller de Tecnologia amb projectes realitzats per l'alumnat:










Technovation Challenge

dilluns, 7 de maig de 2018



Per fi va arribar el dia esperat, i l'equip «Squad Power» format per les alumnes de 1º d'ESO: Natalia Baviera, Alba Noguera, Paula Sierra i Valentina Ion, han defensat la seua aplicació "Ready for Secondary" enfront del jurat en el concurs Technovation Challenge València 2018.

L'esdeveniment ha tingut lloc en la Universitat Politècnica de València, on finalment s'han presentat més de 60 aplicacions, totes elles creades per xiquetes de 10 a 18 anys.

L'experiència ha sigut realment increïble i des d'ací felicitem a totes.

Enhorabona pel vostre treball «Squad Power»!

És una bona iniciativa per promoure els objectius 4 «Educació de qualitat», 5 «Igualtat de Gènere» i 8 «Treball Decent i Creixement Econòmic» entre d'altres i des del projecte Erasmus + «Agenda 2030: That's our Challenge» us animem a participar el pròxim curs.

Testing our Projects

dijous, 22 de febrer de 2018
Testing our Parking lot barrier:

This Parking lot barrier has a mechanism that moves the barrier up and down.
We can use a worm and worm-wheel mechanism, gear system mechanism, or pulley system mechanism.
The project has one electric motor with forward and reverse control to control the movement of the barrier.
We will use a double circuit switch to control the electric motor and limit switches to know if the barrier is up or down.Then we will change the double circuit switch by a relay.




Later we will use two LED (Light Emitting Diode) one red and one green to make a Traffic light.
Finally, we will use the Scratch / Picaxe software to program a PICAXE microcontroller that will be the brain of our project.

Conferència STEAM

dijous, 16 de novembre de 2017

Us informem de la conferència que tindrà lloc el 25 de novembre a la Universitat Politècnica de València per potenciar el coneixement STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Math) en xiques de 10 a 18 anys.
Des de l'assignatura de Tecnologia i des del projecte Erasmus + «Agenda 2030: That's our Challenge» considerem que és una bona iniciativa per aconseguir els objectius 5 «Igualtat de Gènere» i 8 «Treball Decent i Creixement Econòmic» entre d'altres i us animem a participar.

Llegir informació completa:
Buenas tardes madres, padres y niñas de 10-18 años:
Desde el American Space Valencia, les invitamos a asistir a una conferencia realmente excitante impartida por Dª María José Valero, de Power to Code (www.powertocode.org), una organización sin ánimo de lucro cuyo objetivo es potenciar el conocimiento STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Math), así como las capacidades de liderazgo y emprendimiento, en niñas, adolescentes y mujeres.
La conferencia, que tendrá lugar el próximo sábado, el 25 de noviembre, de 11.30-12.30h, está enfocada al Technovation Challenge, que empezará en enero 2018, y animará a los padres, las madres, las niñas de entre 10-18 años a participar, aprendiendo utilizar App Inventor, desarrollando su propia app y participando en la competición internacional. Las niñas se organizan en grupos o equipos de cinco durante los meses de noviembre y diciembre. A partir de enero, se reúnen con los mentores unas 2 horas por semana durante 12 semanas, de enero a abril.
"Technovation”, es el programa insignia de la empresa sin ánimo de lucro Iridescent. Su Directora de Alianzas, Katie Morton, es la responsable de organizar el concurso de emprendimiento tecnológico más importante del mundo para niñas, de supervisar el trabajo de más de 100 “Regional Ambassadors” (Embajadores Regionales), formar alianzas con organizaciones internacionales y apoyar la expansión mundial de la competición Technovation. El programa ofrece a niñas en todo el mundo la oportunidad de adquirir las habilidades necesarias para convertirse en emprendedoras y líderes tecnológicas. Cada año, este programa reta a niñas de entre 10 y 18 años a realizar un plan de negocio y un app para móviles que hace frente a un problema social. Desde 2009, han participado más de 15.000 niñas de más de 100 países.
http://technovationchallenge.org/
http://www.rtve.es/alacarta/videos/la-aventura-del-saber/aventuratecno/4067907/
Rogamos que se inscriban en el siguiente enlace:
Un cordial saludo,
Debra Westall
Directora
American Space Valencia
Camí de Vera, s/n
46022 VALENCIA
Edifici 4P
amspacevlc@upv.es

Pàgines interessants per a 4t d'ESO i Batxillerat

dijous, 14 de setembre de 2017

Pàgines interessants per a 4t d'ESO:
Pàgina 1
Pàgina 2

Ací podeu trobar informació interessant per a 2n de Batxillerat sobre tot el temari de l'assignatura:
Temari 2n Batxillerat

Benvinguda Curs 17-18


Un any més presentem a l'alumnat el bloc del Departament de Tecnologia on podreu trobar recursos, informació d'interés i moltes fotografies dels projectes realitzats.
El Curs 17-18 el Departament de Tecnologia està present als grups següents:

  • Tecnologies 1r d'ESO A, B, C i D (Programa Plurilingüe)
  • Tecnologies 2n d'ESO A, B, C i D (Programa Plurilingüe)
  • Tecnologies 3r d'ESO A, B, C i PMAR (Programa Plurilingüe)
  • Tecnologia 4t d'ESO A, B i PR4
  • Tecnologia Industrial I
  • Tecnologia Industrial II
  • Àmbit Científic Matemàtic de 3r PMAR

Programes i Projectes
El nostre IES és un dels centres de la Xarxa de Centres Plurilingües de la Comunitat Valenciana, autoritzat per a l'ús de les llengües estrangeres com a llengües vehiculars (Programa Plurilingüe).
Continuem treballant l'hort escolar de l'IES amb l'alumnat de 3r PMAR i 4t PR4.
El projecte Erasmus + K2: Agenda 2030: That's our challenge, s'inicia enguany i també el seu projecte eTwinning associat.
Us recordem les alternatives de comunicació que teniu amb el Departament de Tecnologia:

Correu electrònic: tecnocampoamor@gmail.com
Twitter Departament: @tecnocampoamor
Twiter Plurilingüe: @multilingualcc
Twitter IES: @iesccalaquas
Bloc del departament: http://tecnocampoamor.blogspot.com.es/
Bloc de l'hort escolar: http://huertocampoamor.blogspot.com.es/
Pàgina web de l'IES: http://iesclaracampoamor.edu.gva.es/



JORNADA DE PORTES OBERTES 2017

dijous, 11 de maig de 2017


Dimecres 11 de maig hem celebrat la Jornada de Portes Obertes al nostre IES.

Ací podeu veure fotos del Taller de Tecnologia amb projectes realitzats per l'alumnat:








Seguidor Solar

divendres, 7 d’abril de 2017
Projecte Seguidor Solar
L'alumnat de Tecnologia Industrial II està construint el projecte Seguidor Solar. Un seguidor solar és un aparell que seguix el Sol. La principal aplicació és l'obtenció d'energia solar amb panells fotovoltaics.

L'alumnat programarà la placa de control PICAXE que controlarà els dos motors de l'estructura sobre la que s'instal·larà un panell fotovoltaic.

El sensor de llum utilitzat és el LDR -Light Dependant Resistor o Resistor dependent de la llum-. Un LDR és bàsicament un resistor que canvia la seua resistència quan canvia la intensitat de la llum.











Testing our Projects

divendres, 24 de març de 2017
Testing our Projects
Parking lot barrier:
This Parking lot barrier has a mechanism that moves the barrier up and down. We can use a worm and worm-wheel mechanism, gear system mechanism, or pulley system mechanism.
The project has one electric motor with forward and reverse control to control the movement of the barrier.
We will use a double circuit switch to control the electric motor and limit switches to know if the barrier is up or down.
Then we will change the double circuit switch by a relay.
Later we will use two LED (Light Emitting Diode) one red and one green to make a Traffic light.
Finally, we will use the Scratch / Picaxe software to program a PICAXE microcontroller that will be the brain of our project.







Containers Crane:
This Containers Crane has a frame structure made of wood. It has two electric motors with forward and reverse control to control the hoist and the trolley. The hoist can move up and down and the trolley has a left-right movement.
Students build the Containers Crane with rods of wood and Medium Density Fibreboard wood (MDF).
First, students have built the structure of the Containers Crane,
with rods of wood and Medium Density Fibreboard wood (MDF), by following the views plans delivered by the teacher.
Then, students put the hoist and the trolley over the beam. And they make the pulley mechanism.
Then, they put the electric motors in place to control both movements, up and down and left-right movement. Also they must put the ropes between hoist, trolley and the pulley mechanisms.
After that, students assemble the electric circuit.
Finally, students test the project.